Fotoclubwinterswijk

Foto-Objectief

is een fotoclub zo als de naam al doet vermoeden, uit Winterswijk. De oprichtster van de winterswijkse fotoclub Foto-Objectief is Catharina de Fauw-Veenhuizen, ze heeft een galerie met alleen eigen werken. Daarnaast geeft zij cursussen in haar galerie, fotografie voor beginners/gevorderden, beeldbewerking beginners/gevorderden en fotografie voor volhouders. De fotoclub heeft leden die enthousiaste en gedreven hobby fotografen zijn. Wij als fotoclubwinterswijk komen eens per maand bij elkaar met uitzondering van de vakantiemaanden juli en augustus, om de foto's die we gemaakt hebben gezamenlijk te bekijken en te beoordelen.

Elke maand hebben we een opdracht, er wordt een onderwerp gekozen door een van de leden om te fotograferen, als voorbeeld hebben we de thema's (stilte, rood en licht) gehad en in beeld gebracht. Ook heeft elk lid een jaarproject met de bedoeling dat hij of zij elke maand foto's laat zien hoe ver het project is gevorderd, het is dan de bedoeling als afronding van het project een fotoboek samen te stellen en te laten afdrukken.

Deze fotoclub stelt zijn foto's graag tentoon in het land, wij hebben al in verschillende ruimtes en locaties geƫxposeerd maar we zijn nog altijd op zoek naar nieuwe locaties. Als u denkt ik wil ook graag foto's bij mij tentoonstellen neem dan contact met ons op.

Een aantal keer per jaar gaan we met de hele groep op stap naar een mooie locatie om daar foto's te maken. Op de locatie krijgen we een opdracht mee om in beeld te brengen. Ook zijn er avonden bij dat er workshops worden gegeven over allerlei uiteenlopende zaken die het fotograferen makkelijker en mooier maken. Wij als fotoclub willen met deze website laten zien wat we allemaal in onze mars hebben.

Mvg Fotoclubwinterswijk.